Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, 2ος μ.Χ. αιώνας.
O
φιλόσοφος
αυτοκράτορας Μάρκος-Αυρήλιος πολεμάει τα βαρβαρικά φύλα που απειλούν τα βόρεια
σύνορα της αυτοκρατορίας. Ο αυτοκράτορας έχει εγκατασταθεί στη Βιντομπόνα, τη
σημερινή Βιένη, όπου σταθμεύουν οι λεγεώνες που έχουν αναλάβει την αντιμετώπιση
των βαρβαρικών φύλων.
Μαζί του βρίσκεται ο 25χρονος Λεύκιος Αιμίλιος με τη σύζυγό του Φλάβια Ιουστίνα, αριστοκρατικής καταγωγής, η οποία εγκατέλειψε τις ανέσεις της «αιώνιας πόλης» και ακολούθησε τον σύζυγό της με τις άμαξες, προκειμένου να βρίσκεται δίπλα του. Η Φλάβια Ιουστίνα, με πολύ προχωρημένες ιδέες για την εποχή της, κόρη συγκλητικού, δεινή ιππέας, τοξοβόλος, τρυφςρή και πιστή στον σύζυγό της. Στα 23 της είναι κατάξανθη, με μπούκλες, καλογυμνασμένο σώμα και καμπύλες. Μένει με τις άλλες γυναίκες στην οχυρωμένη πόλη δίπλα στον Δούναβη και περιμένει τον σύζυγό της από το μέτωπο της Ρετίας. Λόγω της σοβαρότητας της κατάστασης ο Μάρκος Αυρήλιος έχει μετακινήσει δύο λεγεώνες στις επαρχίες Νόρικουμ και Ρετία, ώστε να συγκρατήσουν τα βαρβαρικά φύλα που πλαγιοκοπούσαν τα εδάφη της αυτοκρατορίας.
Ο Μάρκος Αυρήλιος είχε να αντιμετωπίσει εξεγέρσεις και ανταρσίες λεγεώνων σε διάφορα σημεία, όπως του Αβίδιου Κάσιου στην Ανατολή, τοπικών διοικητών που αμφισβητούσαν την κεντρική εξουσία και επίσης τους συνωμότες που θέλουν να προωθήσουν τον γιο του Κόμμοδο στην εξουσία. Την εποχή εκείνη μεγάλη επιδημία πανώλης θερίζει χιλιάδες κάτοικους, ανάμεσά τους και στρατιώτες. Στις 17 Μαρτίου 180 ο φιλοσοφος αυτοκράτορας, μόλις 58 ετών, πεθαίνει από την ασθένεια, αν και υπάρχουν υποψίες ότι γιατροί προσκείμενοι στον γιο του Κόμμοδο επέσπευσαν τον θάνατό του. Άλλος ένας Ρωμαίος αυτοκράτορας που πέθανε μακριά από τη Ρώμη και μάλιστα σε σκηνή!
Μαζί του βρίσκεται ο 25χρονος Λεύκιος Αιμίλιος με τη σύζυγό του Φλάβια Ιουστίνα, αριστοκρατικής καταγωγής, η οποία εγκατέλειψε τις ανέσεις της «αιώνιας πόλης» και ακολούθησε τον σύζυγό της με τις άμαξες, προκειμένου να βρίσκεται δίπλα του. Η Φλάβια Ιουστίνα, με πολύ προχωρημένες ιδέες για την εποχή της, κόρη συγκλητικού, δεινή ιππέας, τοξοβόλος, τρυφςρή και πιστή στον σύζυγό της. Στα 23 της είναι κατάξανθη, με μπούκλες, καλογυμνασμένο σώμα και καμπύλες. Μένει με τις άλλες γυναίκες στην οχυρωμένη πόλη δίπλα στον Δούναβη και περιμένει τον σύζυγό της από το μέτωπο της Ρετίας. Λόγω της σοβαρότητας της κατάστασης ο Μάρκος Αυρήλιος έχει μετακινήσει δύο λεγεώνες στις επαρχίες Νόρικουμ και Ρετία, ώστε να συγκρατήσουν τα βαρβαρικά φύλα που πλαγιοκοπούσαν τα εδάφη της αυτοκρατορίας.
Ο Μάρκος Αυρήλιος είχε να αντιμετωπίσει εξεγέρσεις και ανταρσίες λεγεώνων σε διάφορα σημεία, όπως του Αβίδιου Κάσιου στην Ανατολή, τοπικών διοικητών που αμφισβητούσαν την κεντρική εξουσία και επίσης τους συνωμότες που θέλουν να προωθήσουν τον γιο του Κόμμοδο στην εξουσία. Την εποχή εκείνη μεγάλη επιδημία πανώλης θερίζει χιλιάδες κάτοικους, ανάμεσά τους και στρατιώτες. Στις 17 Μαρτίου 180 ο φιλοσοφος αυτοκράτορας, μόλις 58 ετών, πεθαίνει από την ασθένεια, αν και υπάρχουν υποψίες ότι γιατροί προσκείμενοι στον γιο του Κόμμοδο επέσπευσαν τον θάνατό του. Άλλος ένας Ρωμαίος αυτοκράτορας που πέθανε μακριά από τη Ρώμη και μάλιστα σε σκηνή!
Η γενναιότητα του Λεύκιου Αιμίλιου που υπηρετούσε στην όγδοη κοόρτη της λεγεώνας Italica II κατά των Μαρκομάνων και Κουάδων στη σημερινή Τσεχία υπό αντίξοες συνθήκες προκαλεί τον θαυμασμό του αυτοκράτορα που τον ανακαλεί στην προσωπική φρουρά ρου στη Βιντομπόνα.
Σε ένα διάλειμμα της εκστρατείας, στις αρχές του 180 μ.Χ., με εντολή του αυτοκράτορα, διατάσσεται να πάει με τη γυναίκα του στο Ακουίνκουμ της Παννονίας που βρίσκεται στην αριστερή όχθη του Δούναβη (στο ύψος της σημερινής Βουδαπέστης), το πιο απομακρυσμένο οχυρωμένο σημείο της αυτοκρατορίας στην Κεντρική Ευρώπη. Μεταφέρει μήνυμα του Μάρκου Αυρήλιου προς τον εκεί στρατιωτικό διοικητή για τα αποτελέσματα της εκστρατείας κατά των βαρβαρικών φύλων.
Το ταξίδι είναι μακρύ, κουραστικό, η Φλάβια υποφέρει από τις άσχημες καιρικές συνθήκες, ταξιδεύουν με άμαξες μέχρι το Καρνούντουμ, πρωτεύουσα της Άνω Παννονίας, και από εκεί επιβιβάζονται σε μεταγωγικό σκάφος του ρωμαϊκού αυτοκρατορικού ναυτικού. Μαζί τους βρίσκονται και άλλοι λεγεωνάριοι με τις γυναίκες και τις παλλακίδες τους, οι τελευταίες εξυπηρετούν τις επίσημες συζύγους, αλλά ικανοποιούν και τις ερωτικές ανάγκες των ανδρών. Η απόσταση για την εποχή είναι τεράστια.
Το Ακουίνκουμ, παρότι είναι το πιο απομακρυσμένο ρωμαϊκό προπύργιο στην Κάτω Παννονία, ευημερεί και οι κάτοικοί του ακολουθούν τον φιλοσοφικό ηδονισμό. Οι κυρίες φορούν ακριβά ενδύματα και ερωτοτροπούν ανοιχτά. Η ανταλλαγή συζύγων είναι συνήθης πρακτική, ιδιαίτερα στα συμπόσια.
Οι στρατιώτες απολαμβάνουν το σεξ σε όλες του τις μορφές. Το Ακουίνκουμ, σε αντίθεση με τη Βιντομπόνα, το Σίρμιουμ και άλλες πόλεις της Ανατολής, δεν αντιμετωπίζει εξωτερικούς εχθρούς. Οι κάτοικοι διοργανώνουν συμπόσια και πηδούν ο ένας τη γυναίκα του άλλου!
Κατά την παραμονή τους μαθαίνουν τον θάνατο του Μάρκου Αυρήλιου και την ανάρρηση στο θρόνο του Κόμμοδου. Δεν υπάρχει πλέον λόγος να επιστρέψουν στη Βιντομπόνα. Εγκαθίστανται στο Ακουίνκουμ για το υπόλοιπο της ζωής τους όπου ο Λεύκιος Αιμίλιος αναλαμβάνει υποδιοικητής και αργοτερα διοικητής της λεγεώνας Adiutrix II, συνδέεται ερωτικά με μια Μαρκομάνισσα που εκλατινίζει το όνομά της σε Σερβίλια, ενώ αποκτά δύο γιους με τη νόμιμη σύζυγο του, Φλαβία Ιουστίνα, τον Κουίνκτο και τον Μάρκο Αυρήλιο. Σε ηλικία 45 ετών αποχωρεί από τη διοίκηση της λεγεώνας και ιδιωτεύει ασχοιλουμενος με την παραγωγή κρασιού.
Το Ακουίνκουμ προβιβάζεται σε αποικία το 194 μ.Χ. με την άνοδο του Σεπτίμιου Σεβήρου στον θρόνο και γνωρίει πρωτοφανή άνθηση με 40.000 περίπου κατοίκους.
Η ιστορική αυτή σειρά παρακολουθεί τη διαδρομή δύο νέων ανθρώπων στην Κατω Παννονία, τις σεξουαλικές αναζητήσεις τους σε μια άκρως ερωτική πόλη και καταγράφει το πνεύμα της εποχής. Tο ρήμα oscillare ταυτίεται με το σημερινό swing[ing]. Οι πρωταγωνιστές συμμετέχουν σε οργιωδεις ερωτικές συναντήσεις στα θερμά λουτρά όπου οι σύζυγοι των διοικητών των κοόρτεων συνευρίσκονται με αυτους κατόπιν κλήρωσης, ενώ στουες βοηθητικούς χώρους επνααλαμβάνεται το ίδιο σκηνικό με τους στρατιώτες και τις γυναίκες τους!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου